Master's degree (Innovation and Service Excellence Program)
2000 - 2000
Universidad de Castilla-La Mancha
Bachelor of Engineering (B.E.) (Industrial Mechanical Engineering)
1987 - 1992
United Technologies Corporation. Executive training
Green Belt Lean-Six Sigma eqv. ACE Associate. (United Technologies Corporation. Executive training)
2002 - 2016
Instituto FP Juan de Lucena
Técnico grado superior Automoción
1982 - 1987
Miguel Benavente's Skills
Excelencia en el Servicio.
Liderazgo estrategico
Liderazgo de equipos multidisciplinarios
Comunicacion y Relaciones Interpersonales
Productos y Procesos de Servicio. Diseño e implantacion.
Optimizacion de costes. Productividad y Eficiencia
Integracion de empresas
Orientacion a resultados
Desarrollo de negocio
Marketing. Diseño e implantacion de herramientas.
Miguel Benavente's Summary
Miguel Benavente, based in Madrid, Madrid, Spain, is currently a Director of Service and Operations at Viessmann Refrigeration Solutions, bringing experience from previous roles at TSI Ingenieria de Imagen S.A., Beijer ECR Iberica and Carrier HVAC. Miguel Benavente holds a 2000 - 2000 Master's degree in Innovation and Service Excellence Program @ University of Virginia Darden School of Business. With a robust skill set that includes Excelencia en el Servicio., Liderazgo estrategico, Liderazgo de equipos multidisciplinarios, Comunicacion y Relaciones Interpersonales, Productos y Procesos de Servicio. Diseño e implantacion. and more, Miguel Benavente contributes valuable insights to the industry. Miguel Benavente has 1 email on RocketReach.